Alles zum Thema Leistungssteigerung
By ArchivUser40
#8296
Die drei Gummileitungen verlegste einfach nach unten aus die Maus dann haste noch die unterdruckleitung,wenn du das sls noch dran hast wird eben diese mit der Unterdruckdose unterm Tank verbunden.
By ArchivUser136
#8297
am ori vergaser waren vier leitungen angeschlossen am mikuni is aber nur platz für 3 auf dem vierten anschluss is ja ein Blindstopfen drauf hmm ick würde schon gerne wissen wo und wie die ganzen leitungen nun "richtig" dran kommen...hat jemand fotos??? ?( ?( ?(

Ja das SLS hab ich noch dranne....

Mikuni ist jetzt wie gesagt verbaut läuft bloß noch zu fett beim runtertouren schiessen flammen aus dem auspuff (geiler show-effekt aber auf dauer stressig)

joa leistungszuwachs durch den vergaser denk ich mal nich soooo extrem aber alles zusammen rockt jetzt ganz schön ;o)

Wie gesagt werde morgen auf der arbeit mal Lamba-Wert messen und dann richtig einstellen alles

Bloß die Sache mit den Leitungen willich noch wissen >.<
Zuletzt geändert von ArchivUser61 am 06.06.2007, 01:14, insgesamt 1-mal geändert.
By ArchivUser199
#8298
Hallo Mikunifahrer,

hab eine Frage an euch: Wo spritzt eure Beschleunigerpumpe hin?

Hatte das Problem dass der Strahl die Vergaserinnenwand anzielte, hatte deswegen ein ausgeprägtes Loch beim aufreissen X(

Nun hab ich den Stift in richtung Brennraum gerichtet, und das Loch ist weg. =)

Der Strah sprüht aber genau die Erhebung der Dusennadel (Hypernozzle) an und wird hier zerstäubt. Ist das ok, oder soll ich den Strahl ins Leere (Richtung Zylinder) sprühen lassen?

Noch ne Frage: ich habe eine 40er Leerlaufdüse drin (Gemischschraube 2 Umdrehungen offen) , ein Freund mit einer KTM Duke hat damals aber von 40 auf eine 35er umgebaut, da sie so feiner angesprochen hat.

Info: Fahre Egu Krümmer und Leovince X3 mit DB Killer.

lg
haudi
By ArchivUser277
#8299
Hi,
I am from Norway and pretty new to this forum.

However, I ride a FMX and recently upgraded with Stage 1 from ABP (Arrow, K&n, Mikuni flatslide ++).

The Carburator is fitted with a 142,5 main jet, but the bike runs really hot, backfires when deaccelerating and almost dies when accelerating from half trottle to full.

Should I replace the main jet with a bigger one, or can something else be the problem?

Thanks for any replay.


Regards,
Peder
By Gast
#8300
Hmmmmm, try a bigger one ! It is very dangerous for the Bike, the Heat could destroy your Engine. How much Degrees Celcius does your bike produce ? Over 120° are critical.
By ArchivUser199
#8301
Hello!

this is dangerous - please fit at least a 160 main jet - otherwise your engine could go damaged.

but i know the backfiring sounds good, sometimes like a Mitsubishi EVO or a WRC :D
By ArchivUser2
#8302
I guess, if somebody wants to listen to my advise, you should get yourself a smaller pilot jet. The guy tends to have real big ones (32.5) in the carbs. Throw a 25 in and the situation should be improved. To quickly check, just close the pilot screw competly. If the the engine doesn't stall the pilot jet is too big.
Zuletzt geändert von Gast am 17.07.2007, 00:02, insgesamt 1-mal geändert.
By ArchivUser277
#8303
Thank you for replies.
I have tried now with a main jet of 145 in the Mikuni flat slide. This seams to make the mixture a bit too rich in the top end, so I will go back to the 142,5 that was supplied.
However I noticed that the accelerator pump was set to a very limited operation, so tomorrow I will try to adjust that a bit. Also I will try to rise the needle by one grove to try to improve on rapid throttle operation and mid range performance. I'll try to look at the pilot jet too and will keep you informed on the results.

Peder
By ArchivUser277
#8304
Hi.
I have tried a couple of more settings (bigger main jet, raising the needle, ...) without big success.

Now the main jet is back to 142,5. and the needle is back in the middle grove.
Mid and top end works reasonable well.

I suspect the pilot to be too lean since snapping the throttle quick does not work good (it suffocates), and it pops (shoots) when letting go of the throttle. The pilot jet is 32,5.

I have fitted K&N filter and drilled holes in the air filter box, and replaced the stock exhaust with Arrow. The problems mentioned above is worse with the inserts removed.

The symptomes indicate too lean idle mixture (too small pilot jet). What pilot jet are you guys using in the T40 flatslide?


Peder
By ArchivUser55
#8305
22,5 and 142,5.

I have a K&N filter, too, but replaced my the stock exhaust with the one from leovince.
i don´t have holes in my airbox, but i cut the snorkel in it about half of original lenght and i drilled holes in the rest of it.

22,5 and 142,5 was a tip from choice.
i think he knows what he´s talking about ;)
i´m verry happy with this setting now :)
Zuletzt geändert von chrisigun am 18.07.2007, 21:34, insgesamt 1-mal geändert.
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Ölwechsel mit motul Öl

Hi, Ich fahre genau dieses Öl seit 1100km ohn[…]

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